آموزش پنوماتیک

راه حل شیوه آموزش پنوماتیک است. دکتر میلاد حسین زاده داداشی در طی مدت تدریس و آشنایی با زبان آموزان و هنر آموزان به چند علت اساسی پی پرده اند.آموزش پنوماتیک

 آموزش پنوماتیک زبان:

در بحث آموزش پنوماتیک، اندکی تفکر کنید، اکثر ما به مدت چند سال از دوران نوجوانی زبان انگلیسی خوانده ایم.

آموزش پنوماتیک

ولی چرا نمی تونیم یک حال و احوال ساده را درین زبان انجام دهیم.

موضوعی که برای برخی از افراد به صورت مشکلی لاینحل باقی مانده است و اسم زبان خارجی وجودشان را آزار می دهد.

راه حل شیوه آموزش پنوماتیک است.

دکتر میلاد حسین زاده داداشی در طی مدت تدریس و آشنایی با زبان آموزان و هنر آموزان به چند علت اساسی پی پرده اند که در بحث شیوه آموزش پنوماتیک زبان به شرح ذیل می باشد:

1.اصلی ترین علت عدم یادگیری 

عدم داشتن انگیزه و احساس نیاز است.
چرا باید بیهوده حجم زیادی از لغات و گرامر را در ذهنمان قرار دهیم چرا باید این فشار را به مغزمان تحمیل کنیم.

2.عدم برقراری یک ارتباط خوب و موثر بین معلم و استاد و زبان آموز می باشد

در دوران تحصیل بیشتر دروس حالت تحمیلی داشته بدون آنکه نیاز به آنها قابل لمس باشد.

3. خجالت کشیدن از صحبت و عدم اعتماد بنفس است

یکی دیگر از موارد “می ترسیم که با صحبت کردن اشتباه، مورد تمسخر قرار بگیریم.”

اصلا نباید به آدم های لوده و سبک مغز اهمیت بدهید.

4.ندانستن تلفظ درست

از همان ابتدای کار مثلا تلفظ اصلی I چیست ؟ یا تلفظ z ؟ تلفظ for چیست، فور یا فِر؟ وقتی از ابتدا تلفظ غلط بشنویم چه می شود.

در داخل همین بخش موضوعی دیگری بنام طرح واره را باید مطرح نمود، چندین سال پیش که در روسیه تحصیل می نمودم به تجربه جالبی دست یافتم .

در الفبای روسی صدای ( ه , ح ) وجود ندارد و بجای آن می گویند ( خ ) به چندین دوست روسم می گفتم نام خانوادگی من حسین زاده است

می گفتند خسین زاده هر چه می گفتم ح را تکرار کنید می گفتند خ … یکی از دوستان روسم دختر 6 ساله ای داشت از دخترش خواستم صدای ح را تلفظ کند

و این دختر کوچولو چون تصویرهای ذهنی اش کامل شکل نگرفته بود توانست صدای ح را درست تلفظ کند .

حالا باید معلمین زبان دقت کافی را داشته باشند هر چند زبان آموزی مدرک تحصیلی بالا هم داشت از ابتدا و حروف الفابت دانش شخص را کنترل کنند تا در بخش شنیداری زبان به مشکل نخورند.

دکتر میلاد حسین زاده داداشی اشاره کوچکی به موضوعی دیگر نیز داشتند که آیا آنچه که می دانیم حقیقت است یا تطبیق اطلاعات ورودی با طرح واره ذهنی؟

آموزش پنوماتیک

5.دانستن کاربرد لغات و جملات

موضوع قابل اهمیت دیگر دانستن کاربرد لغات و جملات می باشد. یا ندانستن گرامر ها در کاربرد مثلا صفت یکسانی as as را در کتابهای دبیرستان و دانشگاه خوانده ایم ولی کاربرد آن کجاست ؟

یک معلم باید یک مشاور خوب باشد تا بتواند دانش آموزان را به درستی به مقصود و مطلوب برساند.
یک آموزش خشک و محض بازدهی نخواهد داشت.

6.ایجاد سوال

آیا توانایی پرسیدن سوالات در زبان خارجی را به درستی دارید؟

آیا ذهنی پر از سوال دارید ؟

اگر چنین است تبریک می گویم که طرح واره های ذهنی بسته شده اید ندارید.

تا می توانید سوال در ذهنتان طرح کنید و نتایج شگفت انگیزش را ببنید.

7.عادت در شیوه بیان

آیا فک و آرواره هایتان عادت به حرکات کلمات و اصوات در زبان انگلیسی دارند.

یک روش تقویت آنها گوش کردن به آهنگ انگلیسی و نگاه کردن به متن شعر است

تا بتوانید همزمان با خواننده آواز بخوانید.

با این کار هم بخش شنیداری تان قوی می گردد

و هم عضلات فک و آرواره تان به این شیوه بیان عادت می نماید.

8. گپ فیلر

آیا با گپ فیلر ها آشنایی دارید ؟ هنگامی که دربیان جملات کم می آورید چه باید انجام بدهید.

گپ فیلرها هر چند کوتاه هستند ولی به ما کمک می کنند صحبت را ادامه دهیم.

9.ریز اصطلاحات

یک مشکل دیگر که زبان آموزان دارند اصولا ریز اصطلاحات را نمی دانند و این موضوع برایشان چالش برانگیز می شود.

مثلا she is blue و یا he is green

آیا منظور گوینده رنگ پوست فاعل است ؟

خیلی ساده و خیلی کاربردی که برای صحبت کردن باید در آن دقت کرد.

10.عدم استفاده از افعال دو بخشی 

برای اینکه همانند یک انگلیسی یا آمریکایی صحبت کنید باید بتوانید بیشتر از افعال دو بخشی استفاده نمایید.

چون اصولا از افعال تک بخشی در بخش نوشتار استفاده می گردد و دو بخشی در گفتار، نکته ای که کمتر به آن دقت می شود .

11.عدم استفاده از دانسته هایمان 

اشخاص زیادی را دیده ام که لغات زیادی را از بر بوده اند و گرامر را بخوبی می دانستند ولی بعلت عدم استفاده از آنها این اطلاعات در بایگانی ذهنشان دفن شده اند.

با روش چهار در 10 که پیشنهادی دکتر میلاد حسین زاده داداشی است می توان از فرسایش اطلاعات جلوگیری نمود.

12.فیدبک گیری ( بازخورد گیری)

اگر مدت طولانی و مستمر زبان خارجی را مطالعه می نمایید ولی نتیجه مطلوب را بدست نمی آورید بررسی کنید

مسیر 11 گانه بالا را بررسی نمایید اگر باز مشکلتان رفع نشد شاید مشکل در درک مطالبتان در زبان فارسی و مادریتان می باشد.

فرجام :

دکتر میلاد حسین زاده داداشی با معرفی روش آموزش پنوماتیک زبان و رسم چارت الگوریتم رفتاری

کمک بسیار زیادی به آموزش زبان آموزان کرده اند.

افرادی که بعلت عدم توجه به اصول 12 گانه پنوماتیک آموزشی از لذت زبان انگلیسی و منافع مادی و معنوی آن محروم شده اند. آموزش پنوماتیک

با روش آموزش پنوماتیک زبان، مسیر 4 ساله را در 6 ماه طی نمایید.