برنامه رسانه های اجتماعی

برای محتوای اجتماعی خود به کمک نیاز دارید؟ در این مقاله، یک نمونه تمپلیت برنامه‌ریزی رسانه های اجتماعی به همراه چند نکته مفید را خواهید یافت.

 برانگیز است.

از تحقیق در مورد موضوعات گرفته تا ایجاد تصاویر – ناگفته نماند، کاتالوگ بر اثر پلتفرم ها برای پست گذاشتن – چیزهای زیادی در برنامه ریزی رسانه های اجتماعی وجود دارد.

و در حالی که بسیاری از ابزارهای برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی مانند Hootsuite و Loomly قصد دارند رسانه‌های اجتماعی را آسان‌تر کنند، گاهی اوقات تنها چیزیمورد نیاز یک اکسل خوب است.

در این راهنما، یک الگوی برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی ساده و کاربردی به علاوه، نکاتی در مورد نحوه برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی فصلی خود.

برنامه رسانه های اجتماعی چیست؟

برنامه رسانه های اجتماعی ابزار، سیستم یا فرآیندی است که سازمان ها یا افراد می توانند از آن برای برنامه ریزی، زمان بندی، انتشار و مدیریت رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند.

یک پلن سوشال مدیا، محتوا و مدیریت پست ها را در رسانه پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام آسان تر می کند.

بسیاری از گزینه های نرم افزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی و همچنین الگوهای ساده تر، جداول، فهرست ها و موارد مشابه وجود دارد.

بسیاری از این ابزارها شامل ویژگی هایی مانند برنامه ریزی پس از زمان، ردیابی و تجزیه و تحلیل چند، مدیریت پلتفرمی و غیره می باشند.

چرا از برنامه رسانه های اجتماعی استفاده کنیم؟

برنامه ریزی یکی از بهترین راه ها برای ایجاد ثابت در رسانه های اجتماعی، نتایج و بهبود خود در طول زمان است.

در اینجا فقط چند مورد از استفاده از برنامه های ریز رسانه های اجتماعی ارائه شده است:

بهبود بهره وری

استفاده از برنامه سوشال مدیا به شما این امکان را می دهد که محتوا را از قبل برنامه ریزی کنید و زمان را برای کارهای دیگر آزاد کنید.

این می تواند بهره وری کلی شما را با دادن زمان برای بررسی جنبه های دیگر کسب و کار یا زندگی شخصی خود افزایش دهد.

علاوه بر این، مدیریت را از طریق یک مکان متمرکز می‌توان در زمان صرفه‌جویی‌ها و تلاش‌های لازم برای حضور شما در قالب‌های مختلف کاهش داد.

مطالب را به طور مداوم منتشر کنید

یک برنامه رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی پست ها از قبل، مطالب را به طور مداوم منتشر کنید.

این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که حضور شما در رسانه های اجتماعی فعال باقی می ماند، حتی زمانی که مشغول یا در دسترس نیستید.

ارسال مداوم می تواند به حفظ تعامل با فالوورهای شما و بهبود دیده شدن محتوای شما کمک کند.

سازماندهی شده نگه دارید

به شما کمک می کند با برنامه ریزی و پیگیری تقویم خود سازماندهی کنید.

این به شما امکان می دهد که چه چیزی را منتشر کرده است، زمانی که آن را منتشر کرده است آنچه را که در آینده در راه است پیگیری کنید.

امکان مشاهده تقویم خود را در یک مکان متمرکز می توان به شما کمک کرد تا از حضور در رسانه های اجتماعی خود آگاه باشید و از فرصتی برای دسترسی به مخاطبان خود جلوگیری کنید.

استراتژی خود را توسعه دهید

برنامه شبکه های اجتماعی به شما امکان می دهد موفقیت خود را ردیابی کنید. این اطلاعات می‌تواند برای اطلاع‌رسانی استراتژی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد و تشخیص دهد که چه چیزی در هر پلتفرم کار می‌کند و چه چیزی نمی‌تواند آسان تر کند.

توانایی دیدن تأثیر محتوای شما می تواند به شما در تصمیم گیری های مبتنی بر داده و بهبود اثربخشی حضور در رسانه های اجتماعی کمک کند.

با تیم خود همکاری کنید

یک برنامه رسانه های اجتماعی همچنین می تواند به همکاری بین اعضای تیم کمک کند.

به عنوان مثال، با اجازه دادن به چندین مورد برای دسترسی به برنامه ریز رسانه های اجتماعی شما، سهیم شدن مسئولیت برای حفظ حضور ثابت در شبکه های اجتماعی آسان تر است.

این می تواند به نتیجه برسد که محتوا به طور منظم منتشر می شود و خطری برای دستیابی به فرصت های تبلیغاتی با مخاطبان را دارد.

«الگوی برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی» رایگان

برنامه ریزی رسانه های اجتماعی شما نباید پیچیده باشد – یا نیاز به استفاده از ابزارهای گران قیمت داشته باشید.

با الگوی رایگان Social Media Planner برای کار، راه آسان‌تری برای برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و زمان‌بندی محتوای رسانه‌های اجتماعی خود خواهید یافت.

چه یک فرد یا یک کسب و کار کوچک، این الگو برای کمک به شما در انتشار محتوای مداوم، سازماندهی ماندن و تصمیم گیری بهتر در مورد رسانه های اجتماعی خود طراحی شده است.

با استفاده از این قالب، می توانید:

  • تقویم خود را از قبل برنامه ریزی کنید، ببینید چه چیزی منتشر کرده است و بدانید چه چیزی در آینده در راه است.
  • پست ها را برای حساب رسانه اجتماعی از یک تقویم برنامه ریزی کنید.
  • پیشرفت خود را دنبال کنید و از اطلاعات برای اطلاع رسانی استراتژی آینده خود استفاده کنید.
  • با اشتراک گذاری دسترسی با تیم خود، با دیگران همکاری کنید.

چگونه محتوای رسانه های اجتماعی خود را در سال 2023 برنامه ریزی کنیم؟

با الگوی برنامه ریز رسانه های اجتماعی، سه ماهه رسانه های اجتماعی خود را در چند دقیقه – نه روزها – برنامه ریزی کنید .

این الگوی برگه گوگل باعث می شود تا زمان بندی خود را از قبل ببینید و همه دارایی های رسانه های اجتماعی خود را در یک مکان ذخیره کنید.

در اینجا نحوه برنامه ریزی رسانه های اجتماعی برای سال 2023 خود آورده شده است.

مرحله 1: یک کپی از “Social Media Planner Template” ایجاد کنید

پس از دسترسی به الگو، روی “فایل” و سپس “کپی کردن” کلیک کنید. این یک کپی جدید از الگوی ایجاد می کند که می توانید آن را ویرایش کنید.

برنامه ریز رسانه های اجتماعی: چگونه برای فصل خود برنامه ریزی کنیم (با الگو)اسکرین شات از قالب Social Media Planner، فوریه 2023

سپس، به نسخه خود یک نام توصیفی، مانند «[Business name] – Social Media Plan Q1-Q4 2023» بدهید و آن را ذخیره کنید.

مرحله 2: سه ماهه/ماه جاری خود را شناسایی کنید

بسته به زمانی که این مقاله را می خوانید، می توانید سه ماهه و یا ماهی را که قصد برنامه ریزی رسانه های اجتماعی خود را در آن شروع کنید، مشخص کنید.

الگوی پایین شامل برگه هایی است که از «Q1: فروردین» تا «Q4: اسفند» 1402 را شامل می شود.

برگه های ماهیانه را می توانید برنامه ریزی خود را در آن شروع کنید.

برنامه ریز رسانه های اجتماعی: چگونه برای فصل خود برنامه ریزی کنیم (با الگو)اسکرین شات از قالب Social Media Planner

برای، ما با “Q1: فروردین” شروع و شروع به انجام دو مبحث اول کردیم.

برنامه ریز رسانه های اجتماعی: چگونه برای فصل خود برنامه ریزی کنیم (با الگو)اسکرین شات از قالب Social Media Planner

همچنین در ستون های سمت چپ مشاهده کرد که برای هر ماه یک تقویم وجود دارد.

این به آسانی به عنوان مرجع برای روزهای صحیح ماه/هفته، بر اساس جدول 1402است.

البته می توانید این را برای سال های 2024، 2025 و غیره به روز کنید.

مرحله 3: پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را انتخاب کنید (“فرمت”)

ستون K فهرستی از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی است که می تواند خود را در آنها منتشر کنید.

شما می توانید از این لیست گزینه ها (بلاگ، اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک، توییتر، تیک توک، یا موارد دیگر) را انتخاب کنید یا با کلیک بر روی دکمه ویرایش، یعنی نماد مداد، گزینه خود را اضافه کنید.

برنامه ریز رسانه های اجتماعی: چگونه برای فصل خود برنامه ریزی کنیم (با الگو)اسکرین شات از قالب Social Media Planner، فوریه 2023

این منوی کشویی به شما امکان می دهد به راحتی تشخیص دهید که در کدام پلتفرم قصد انتشار دارید.

چه فیس بوک ، اینستاگرام، توییتر یا هر پلتفرم دیگری، این به شما کمک می کند خود را سازماندهی کنید.

مرحله 4: موضوعات خود را برنامه ریزی کنید

اکنون زمان آن است که ایده های موضوعی خود را انجام دهید!

راه‌های زیادی برای فکر کردن به موضوعات مرتبط با رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که در راهنمای ایجاد یک برنامه رسانه‌های اجتماعی به آنها پرداختیم.

با این حال، فرآیند تحقیق نباید در همین جا متوقف شود. در اینجا چند راه برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی وجود دارد:

  • انجام تحقیقات رقبا: به آنچه رقبای شما در رسانه های اجتماعی انجام می دهند نگاه کنید و از آن به عنوان الهام بخش برای پست های رسانه های اجتماعی آینده خود استفاده کنید.
  • به روندهای صنعت نگاه کنید: از روندها و اخبار صنعت به روز باشید و از این اطلاعات برای ایجاد پست های مرتبط و به موقع برای مخاطبان خود استفاده کنید.
  • از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید: دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و از آن محتوا به عنوان الهام بخش برای پست های خود استفاده کنند.
  • به هشتگ ها نگاه کنید: برای افزایش دیده شدن پست های خود و دستیابی به مخاطبان بیشتر، تحقیق کنید و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. این همچنین می تواند راهی برای یافتن ایده های محتوا باشد.
  • تبلیغات منظم را برنامه ریزی کنید: برای افزایش تعامل و افزایش فروش، تبلیغات و تخفیف های خود را به اشتراک بگذارید.

هنگامی که ایده هایی را در نظر گرفتید، می توانید برنامه ریز رسانه های اجتماعی خود را تکمیل کنید.

فقط ستون های J تا O را با «عنوان/موضوع»، «توضیحات» و موارد مشابه پر کنید.

مرحله 5: ستون های مورد نیاز خود را پر کنید

ویرایش قالب را با افزودن محتوای خود، مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، انواع پست‌ها و موضوعات محتوا، شروع کنید.

همچنین می توانید طراحی و قالب قالب را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

برنامه ریز رسانه های اجتماعی: چگونه برای فصل خود برنامه ریزی کنیم (با الگو)اسکرین شات از قالب Social Media Planner، فوریه 2023

“تصویر” را که قصد دارید با پست های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید، اضافه کنید. می توانید این کار را با افزودن پیوند به یک پوشه Google Drive یا Digital Asset Manager (DAM) انجام دهید.

مرحله 6: تاریخ سررسید را اضافه کنید

در مرحله بعد، با اضافه کردن تاریخ، زمان و پلت فرم برای هر پست، از این الگو برای برنامه‌ریزی پست‌های خود از قبل استفاده کنید.

سپس، ستون «وضعیت» را به‌روزرسانی کنید.

حتی می‌توانید با اضافه کردن معیارهایی مانند لایک، نظرات و اشتراک‌گذاری، از این الگو برای پیگیری موفقیت محتوای خود استفاده کنید.

مرحله 7: اضافه کردن محتوا و یادداشت های انتشار

اگر با یک تیم کار می کنید، الگو را با همکاران خود به اشتراک بگذارید و به آنها اجازه دهید تا قالب را ویرایش کنند.

این به شما این امکان را می دهد که برای حفظ حضور ثابت در رسانه های اجتماعی با یکدیگر همکاری و کار کنید.

ستون “یادداشت ها” برای هر یادداشت متفرقه ای است که در مورد محتوای آینده، پیش نویس ها، سررسیدها و غیره دارید.

مرحله 8: از قبل برنامه ریزی کنید و تکرار کنید

برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی از قبل مزایای زیادی را ارائه می دهد که می تواند حضور شما در رسانه های اجتماعی را تا حد زیادی افزایش دهد.

با صرف زمان برای برنامه ریزی محتوای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم پست های مرتبطی را منتشر می کنید که مخاطبان خود را درگیر می کند و نتایج را به دنبال دارد.

با داشتن یک برنامه محتوای واضح، می توانید بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا که با استراتژی بازاریابی کلی شما همسو باشد تمرکز کنید و از خطرات پست های تکانشی و برنامه ریزی نشده جلوگیری کنید.

توصیه می‌کنم از برنامه‌ریز رسانه‌های اجتماعی برای برنامه‌ریزی حداقل یک چهارم محتوا استفاده کنید، بنابراین برای نوشتن نسخه، جمع‌آوری دارایی‌ها، برنامه‌ریزی پست‌ها و غیره در تقلا نیستید.

می توانید با دانستن استراتژی دقیق خود از ماه ها قبل نفس راحتی بکشید.

با برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی پیش بروید

برنامه ریز شبکه های اجتماعی ابزار قدرتمندی در برنامه ریزی، زمان بندی و مدیریت محتوای اجتماعی شماست.

اجازه ندهید “بلاک ایده” بهترین ها را از شما بگیرد. برنامه ریزی محتوای Q1-Q4 خود را از هم اکنون شروع کنید!

استفاده از برنامه ریز رسانه های اجتماعی همچنین به شما این امکان را می دهد که در تولید محتوا در مورد صنعت یا بازار خود فعال باشید – نه اینکه صرفاً واکنشی نشان دهید.

این می تواند به شما کمک کند از رقبا جلوتر بمانید و حضور قدرتمندی در رسانه های اجتماعی داشته باشید.

بعلاوه، زمانی که محتوای خود را از قبل برنامه ریزی می کنید، می توانید منابع و بودجه را به طور موثرتری تخصیص دهید و اطمینان حاصل کنید که از زمان و منابع خود به کارآمدترین شکل ممکن استفاده می کنید.

نظرات

  • هنوز نظری وجود ندارد.
  • Add a comment