چگونه می دانید زمان و تلاش خود را برای تأثیر قابل توجهی بر شاخص های کلیدی سئو و نشان دادن پیشرفت در کجا متمرکز کنید؟ در اینجا چند نکته و استراتژی برای اولویت بندی در ابتدا آورده شده است.
عوامل زیادی بر عملکرد سئو تأثیر میگذارند که موضوعات مختلف بیشماری وجود دارد که باید روی آنها کشیده شود.
چگونه می دانید کجا باید زمان و تلاش خود را متمرکز کنید تا به طور قابل توجهی بر KPI های خود تأثیر بگذارد و پیشرفت را نشان دهید؟
در اینجا چند نکته و استراتژی برای اولویت بندی در ابتدا آورده شده است.
هر پروژه ای که در استراتژی سئوی خود قرار می دهید باید یک نتیجه واضح داشته باشد.
برای دستیابی به نتایج سریع، اولین غریزه شما ممکن است این باشد که بلافاصله بعد از بازدیدهای تدریجی بروید.
با این حال، اطمینان از اینکه اقدامات احتیاطی را برای محافظت از عملکرد سایت خود انجام می دهید، حیاتی است.
این شامل اطمینان از سالم بودن پایه فنی سایت شما و اطمینان از اینکه بدانید کدام کلمات کلیدی و صفحات ترافیک ارگانیک قابل توجهی را به سایت شما هدایت می کنند، می شود.
تقریباً مطمئناً کلمات کلیدی وجود دارند که سایت شما دارای محتوای مرتبط است، اما این صفحات هنوز در جایگاهی قرار نگرفته اند که باعث افزایش ترافیک شود.
قبل از اینکه روی ایجاد محتوای جدید سرمایهگذاری کنید، بهینهسازی این صفحات برای رتبهبندی بالاتر به شما کمک میکند این علاقه جستجو را جلب کنید و بازدید از صفحه را افزایش دهید، اغلب با تلاش بسیار کمتر.
گسترش محتوای سایت شما برای افزایش بازدید از سایت آخرین مرحله ای است که استراتژی شما باید پوشش دهد.
این شامل شناسایی جستجوهایی است که سایت شما می تواند با محتوای جدید رتبه بندی کند و محتوای بهینه شده برای آن عبارات ایجاد می کند.
غفلت از توجه به سلامت فنی سایت مانند ساختن خانه بر روی پایه های نامرغوب است.
مهم نیست که چقدر آن را چشمگیر می سازید. همه چیز می تواند در هر ثانیه فرو بریزد.
هنگام محافظت از عملکرد موجود سایت خود، اولین نکته باید این باشد که سلامت فنی خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها و توصیه های Google در مورد سیگنال های رتبه بندی فعلی و آینده را منعکس می کند.
در زمان نوشتن، اولویتهای فعلی عبارتند از سازگاری محتوای شما با موبایل و موارد core webwital ، اطمینان از فهرستبندی محتوای مهم شما و حذف زنجیرههای تغییر مسیر.
صرفه جویی در زمان، سفارشی سازی آزادانه
سئو را کشف کنید. کارآمد و انعطافپذیر با پیشفرضهای خارج از جعبه، ابزارهای داخلی، ادغامها و قابلیتهای سفارشیسازی کار کنید.
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در طول زمان به نظارت بر سلامت فنی سایت خود ادامه می دهید تا قبل از اینکه بر عملکرد جستجو یا تجربه کاربری شما تأثیر بگذارد، مشکلاتی را برطرف کنید.
در حالت ایدهآل، به دنبال خزندههایی باشید که میتوانند در صورت بروز مشکلات به شما هشدار دهند.
وقتی صحبت از حفظ ارزش سئوی سایت شما می شود، باید شرایط و صفحاتی که باعث افزایش ترافیک سایت می شوند را شناسایی کنید.
این داده ها از طریق کنسول جستجوی گوگل در دسترس هستند و به شما کمک می کنند تا تغییرات ترافیک را نظارت کنید.
ایجاد گروههای کلیدواژه و ردیابی موقعیتهای رتبهبندی آنها همچنین به شما امکان میدهد دلایل نوسانات ترافیک را تشخیص دهید (به عنوان مثال، علاقه در مقابل تغییر رتبه) و اطمینان حاصل کنید که در صورت کاهش عملکرد هر یک از عبارتهای کلیدی خود، میتوانید مداخله کنید.
بخشهای صفحه میتوانند به شما کمک کنند تا عملکرد این صفحات کلیدی را جدا از گزارش کلی خود بالا ببرید.
هنگام بحث در مورد زمینه هایی برای بهبود، می خواهید به دنبال فرصت هایی باشید که در آن محتوا از قبل وجود دارد اما می تواند عملکرد بهتری داشته باشد.
هنگام شناسایی کلمات کلیدی با پتانسیل بالا برای بهینه سازی، دو عامل اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:
تعداد کلیکهایی که یک نتیجه دریافت میکند هر چه از صفحه یک گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری دورتر شود، به سرعت کاهش مییابد.
هدف برای محتوای بهینه شده باید رتبه بندی در ده نتیجه برتر باشد، زیرا هر چیزی خارج از ده برتر، ترافیک ناچیزی تولید می کند.
اگر محتوای شما برای کلمات کلیدی با حجم بالا در محدوده 11 تا 20 قرار می گیرد، کمی بهینه سازی خوب می تواند رتبه شما را به جایگاهی برساند که بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما بیاورد.
بهترین راه برای درک موثرترین بهینهسازیها مشاهده محتوایی است که گوگل در حال حاضر در جایگاههای برتر رتبهبندی میکند – به اشتراکات در وسعت یا ویژگی محتوا، ابرداده، طول محتوا، پیچیدگی و غیره نگاه کنید.
سپس تنظیماتی را در محتوای خود انجام دهید تا با این صفحات هماهنگ شود.
افزودن پیوندهای داخلی متنی از سایر صفحات مهم در سایت شما نیز می تواند به تقویت درک گوگل از صفحه شما کمک کند، به خصوص اگر متن لنگر مرتبط با عباراتی را که هدف قرار داده اید انتخاب کنید.
علاوه بر جستجوی فرصتهایی برای رتبهبندی در ده نتیجه استاندارد برتر، اغلب مزایای واقعی برای داشتن نتایج غنی در صفحات نتیجه وجود دارد.
به انواع نتایج موجود در صفحات نتایج برای عباراتی که هدف آن هستید – به ویژه آنهایی که متعلق به رقبای مستقیم شما هستند – نگاه کنید و ساختار محتوای خود را طوری تنظیم کنید که آن را برای این نتایج سازگارتر و مناسب تر کند.
گسترش عملکرد شما معمولاً مستلزم ایجاد محتوای جدید است، به این معنی که این حوزه از استراتژی شما احتمالاً یکی از پر زحمت ترین ها خواهد بود.
شما باید کلمات کلیدی را شناسایی کنید که سایت شما برای آنها محتوای “bullseye” ندارد (صفحاتی که کاملاً با عباراتی که کاربران جستجو می کنند مطابقت دارند).
شناسایی فرصت های کلمات کلیدی برای محتوای جدید بسیار پیچیده تر از یافتن کلمات کلیدی برای محافظت یا کلمات کلیدی است که می توانید رتبه بندی خود را برای آنها بهبود بخشید.
دلیلش این است که طبیعتاً آنها در داده های کلمات کلیدی سایت شما یافت نمی شوند. بنابراین، از کجا باید جستجوی خود را شروع کنید؟
ایجاد محتوای کاملاً جدید برای سئو به شما این امکان را میدهد که از تحقیقات خود در مورد محتوای رقیب برای تطبیق صفحه خود با تمام ساختار و عناصر داخلی مورد نیاز برای رتبهبندی خوب استفاده کنید.
از سوی دیگر، کشف محتوای جدید و تثبیت خود در نتایج بیشتر طول می کشد.
اطمینان از اینکه از طریق پیوندهای داخلی به خوبی با سایت شما ادغام شده است، مانند توجه به فصلی بودن و روندهای علاقه و اطمینان از ایجاد محتوای جدید در زمان کافی، حیاتی است.
ایجاد صفحه جدید اغلب تیم های دیگر را درگیر می کند، بنابراین ایجاد یک فرآیند توجیهی برای اطمینان از اینکه تحقیقات SEO شما به وضوح ثبت شده و در محتوای جدید گنجانده شده است، ارزشمند است.