درباره کنسول جستجو یا سرج کنسول

درباره سرچ کنسول : Google Search Console یک سرویس رایگان ارائه شده توسط Google است که به شما کمک می کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت، نگهداری و عیب یابی کنید. برای اینکه در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید، لازم نیست در سرچ کنسول ثبت‌نام کنید، اما کنسول جستجو به شما کمک می‌کند تا ببینید گوگل چگونه سایت شما را می‌بیند.

سرچ کنسول ابزارها و گزارش هایی را برای اقدامات زیر ارائه می دهد:

تأیید کنید که گوگل می تواند سایت شما را پیدا کرده و بخزد.
مشکلات نمایه سازی را برطرف کنید و درخواست نمایه سازی مجدد محتوای جدید یا به روز کنید.
مشاهده داده‌های ترافیک جستجوی Google برای سایت شما: هر چند وقت یک‌بار سایت شما در جستجوی Google ظاهر می‌شود، کدام عبارت‌های جستجو سایت شما را نشان می‌دهند، جستجوگران چند بار برای آن عبارت‌ها کلیک می‌کنند و موارد دیگر.
هنگامی که Google با ایندکس، هرزنامه یا سایر مشکلات سایت شما مواجه می شود، هشدار دریافت کنید.
به شما نشان می دهد که کدام سایت ها به وب سایت شما پیوند دارند.
معرفی سرچ کنسول گوگل – آموزش کنسول جستجو

سرچ کنسول

چه کسی باید از سرچ کنسول استفاده کند؟

صاحبان کسب و کار: حتی اگر خودتان از کنسول جستجو استفاده نمی کنید، باید از آن آگاه باشید، با اصول بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو آشنا شوید و بدانید چه ویژگی هایی در جستجوی گوگل در دسترس است.
متخصصان سئو یا بازاریابان: به عنوان فردی که بر بازاریابی آنلاین تمرکز دارد، کنسول جستجو به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را کنترل کنید، رتبه خود را بهینه کنید و در مورد ظاهر نتایج جستجوی سایت خود تصمیم گیری آگاهانه بگیرید. می‌توانید از اطلاعات موجود در کنسول جستجو برای تأثیرگذاری بر تصمیم‌های فنی وب‌سایت و انجام تحلیل‌های بازاریابی پیچیده در ارتباط با سایر ابزارهای Google مانند Analytics، Google Trends و Google Ads استفاده کنید.
مدیران سایت: شما به عنوان مدیر سایت، به عملکرد سالم سایت خود اهمیت می دهید. کنسول جستجو به شما امکان می دهد به راحتی خطاهای سرور، مشکلات بارگذاری سایت و مسائل امنیتی مانند هک و بدافزار را کنترل کرده و در برخی موارد آنها را برطرف کنید. همچنین می‌توانید از آن برای اطمینان از هرگونه تعمیر و نگهداری سایت یا تنظیماتی که انجام می‌دهید با توجه به عملکرد جستجو استفاده کنید.
توسعه دهندگان: اگر نشانه گذاری و/یا کد واقعی را برای سایت خود ایجاد می کنید، کنسول جستجو به شما کمک می کند تا مشکلات رایج در نشانه گذاری، مانند خطاها در داده های ساختاریافته را کنترل و حل کنید.

با کنسول جستجو شروع شد

نحوه استفاده از کنسول جستجو به نقش، سایت و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. برای شروع قسمت مربوطه را بخوانید.

نقش شما چیست؟

  • کاربر مبتدی (مایل به یادگیری)
  • سئو (کاربر پیشرفته)
  • توسعه دهنده وب
  • برای هریک از شما

این مقاله آپدیت می شود.

Comments

  • No comments yet.
  • Add a comment