شرکتها و برندهایی که شهرت آنلاین خوبی به دست آوردهاند، در خط مقدم هستند. نظرات کاربران سهم قابل توجهی در این امر دارد. اما همانطور که اخیراً مطالعه ای توسط Capterra نشان داد، هنوز در اکثر شرکت ها فضای زیادی برای بهبود در بررسی و مدیریت شهرت وجود دارد.
برخلاف برخی انتظارات، خریداران زمانی که از محصول یا خدمات ناراضی هستند، بیشتر از زمانی که تجربه خوبی دارند، نظر خود را ارائه می کنند. چرا اینطور است؟
در بیشتر موارد، زمانی که مشتریان بازخوردهای منفی را به صورت آنلاین ارائه میکنند، ابتدا احساسات به جوش میآیند. اغلب اولین واکنش یک احساس تکانشی اولیه و فکر خود به خودی است.
بیشتر ربطی به محصول یا خود پیشنهاد ندارد، بلکه به وضعیت زندگی موقت خریدار/مشتری مربوط است. او یک حادثه، استرس در محل کار یا خانواده یا احتمالاً بار دوم یا سوم یک تجربه ظاهراً “بد” با یک محصول داشت.
از هر چهار مشتری یک نفر وقتی فروشنده واکنش نشان می دهد، نظر منفی خود را به مثبت تغییر می دهد.
مهم نیست چقدر از انتقاد یا مشتری رنجیده اید، بازبینی همیشه یک دیدگاه و فرصت جدید برای گفتگو است.
مشکل این است که مشتریانی که تجربه منفی داشته اند بیشتر از کسانی که تجربه مثبتی داشته اند نظر ارسال می کنند. بنابراین، تعداد نسبتا زیادی از پست های بد برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده است. علاوه بر این، مشتریان احتمالی اغلب به بررسی های منفی با دقت بیشتری نسبت به نظرات مثبت نگاه می کنند. اثرات شبکه ویروسی تصویر خدمات شما را مخدوش می کند. نظرات می توانند به سرعت در وب منتشر شوند، چه مثبت و چه منفی.
در حال حاضر، تنها یک سوم اپراتورهای سایت به بررسی های آنلاین منفی پاسخ می دهند. شرکت ها باید فوراً در اینجا اقدام کنند. به هر حال، از هر ده کاربر، نه کاربر قبل از خرید یک محصول خاص را در پورتال نقد بررسی میکنند و تحت تأثیر نظرات قرار میگیرند.
تنها یک سوم اپراتورهای سایت به بررسی های آنلاین منفی پاسخ می دهند
از هر پنج پاسخ دهنده، سه نفر رتبه بندی مشتریان را اساساً در ارتباط با تصمیمات خرید مرتبط می دانند. به خصوص برای مقایسه پیشنهاد با رقبا، بسیاری از مشتریان به اطلاعات پورتال های رتبه بندی اعتماد می کنند. در این زمینه به ویژه، مطالعات به وضوح نشان می دهد که ارائه دهندگان باید به بررسی های منفی پاسخ دهند.
اگر ارائهدهنده موفق شود نظرات منفی را به رتبهبندی خوب تبدیل کند، یک تصویر مثبت میتواند ایجاد شود – یک بلوک مهم برای بازاریابی توصیهای. یک معیار تعیین کننده برای یک برند. از آنجا که طرف مقابل این را روشن می کند: تقریباً چهار نفر از هر پنج مشتری جدید بالقوه با بررسی های بد از خرید منصرف می شوند.