این بهترین شیوه ها را برای برند خود دنبال کنید تا در سال جدید یک استراتژی بازاریابی سطح بالا داشته باشید.
بازاریابی دیجیتال یک استراتژی تنظیم و فراموش کردنی نیست. روندهای جدید بازاریابی ، فناوری و تقاضاهای در حال تحول مصرف کنندگان و بازار، بازاریابی دیجیتال را در حالت دگردیسی ثابت نگه می دارد. اگر دهه گذشته چیزی به ما نشان داده است، چشم انداز دیجیتال همیشه در حال تغییر است، و برای اینکه در توپ باشید، باید از رقبای خود جلوتر باشید.
برای اینکه به شما کمک کنیم بازاریابی برند خود را با تغییرات آتی هماهنگ کنید و از منحنی ها جلوتر بمانید، روندهای سال 2023 را که بیشترین تأثیر را بر بازاریابی دیجیتال خواهند داشت، بررسی کرده ایم.
طبق تحقیقات سامتا، از هر سه مصرفکننده فقط یک نفر میگوید که میتواند به اکثر برندهایی که از آنها خرید میکنند اعتماد کند. علاوه بر این، 67 درصد از مشتریان موافق هستند که ممکن است محصول یک شرکت را به دلیل شهرت خوب آن بخرند، اما اگر به شرکت اعتماد نکنند، آن را متوقف خواهند کرد.
در پاسخ، بسیاری از برندها با اینفلوئنسرها همکاری می کنند تا به آنها کمک کنند تا آگاهی، شناخت و اعتماد قوی از برند را پرورش دهند. اینفلوئنسرها افراد یا نهادهایی هستند که از طرفداران پذیرنده (فالوور) هستند که می توانند آنها را متقاعد کنند (نفوذ کنند) نسبت به یک اقدام خاص. آنها ممکن است تولیدکنندگان محتوا، افراد مشهور، مدلها یا بازاریابهایی باشند که دنبالکنندگان زیادی در رسانههای اجتماعی دارند یا در حال افزایش هستند. مشارکت با اینفلوئنسرها باعث ایجاد اعتبار برند می شود، زیرا 37 درصد از مصرف کنندگان به تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی نسبت به برندهای رایج اعتماد دارند.
برای موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2023، یک استراتژی بازاریابی تاثیرگذار طراحی کنید . با یک استراتژی مستحکم، تأثیرگذاران مناسبی را انتخاب خواهید کرد تا اعتبار و آگاهی برند خود را در بازار هدف خود افزایش دهید و فروش خود را در دراز مدت افزایش دهید.
هر کمپین بازاریابی دارای عملکردهای تکراری زیادی است که با ابزارهای مناسب می توان آنها را خودکار کرد. اینها فرآیندهای روزمره مانند تکالیف پروژه، پست رسانه های اجتماعی، درخواست های پروژه جدید، پیام رسانی، بازاریابی ایمیلی، یادآوری وظایف و به روز رسانی وضعیت گردش کار هستند.
این وظایف بازاریابی مکرر می تواند به زمان مولد شما بخورد و شما را از تکمیل سایر عملکردهای سازنده تر مانند ایجاد محتوای بازاریابی تازه یا تجزیه و تحلیل بینش های کلیدی از داده های بازاریابی خود باز دارد.
امروزه ابزارهای اتوماسیون بسیار مهم هستند، زیرا بخش عمده بازاریابی مبتنی بر داده است. به طور معمول، ابزارهای اتوماسیون از جمع آوری داده ها و مشاهده رفتار پشتیبانی می کنند. اما در سال 2023 و سالهای بعد، دادهها بازاریابی مبتنی بر سیگنال را ارتقا میدهند ، که سیگنالهای مشتری را تفسیر میکند و به شما کمک میکند تا درک بهتری از خواستههای مشتریان، هم اکنون و هم در آینده داشته باشید.
ابزارهای اتوماسیون نسل بعدی از داده های قدیمی مشتریان یاد می گیرند و اقدامات آینده آنها را پیش بینی می کنند. به این ترتیب، شما این اختیار را خواهید داشت که پیامهای مربوط به نیازهای آینده مشتریان را خودکار کنید. این یک نوآوری خوشایند است، با توجه به اینکه چقدر تلاش برای به دست آوردن بینش های کلیدی از تجزیه و تحلیل پیش بینی به صورت دستی نیاز است.
هوش مصنوعی مولد هر روز در حال بهبود است و تولید محتوای خودکار را به مخرب ترین روند در بازاریابی محتوای معاصر تبدیل می کند. برنامه های پیشرفته هوش مصنوعی مانند Generative Pre-trained Transformer 3 (GPT-3) در حال حاضر متن با کیفیتی شبیه انسان ایجاد می کنند. GPT-4 احتمالاً در سال 2023 معرفی خواهد شد و عملکردهای اتوماسیون بیشتر، دقت بهتر و تعصب کمتر را ارائه می دهد.
در حالی که ابزارهای اتوماسیون محتوا بعید است که نیاز به تولیدکنندگان محتوای انسانی را از بین ببرند، اما آنها مدیریت محتوا، خلاقیت و بازاریابی پیشبینیکننده را بسیار آسانتر میکنند. ممکن است منابع لازم برای راه اندازی فوری ابزارهای اتوماسیون پیچیده مانند GPT-3 را در سال 2023 نداشته باشید زیرا خرید و آموزش آنها هزینه بر است. با این حال، میتوانید از ابزارهای مقرونبهصرفهتری مانند Marketmuse یا Article Forge برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تولید محتوا استفاده کنید.
مزیت هوش مصنوعی مولد این است که وقتی مدل خود را آموزش دادید، میتوانید آن را در حال حرکت و متناسب با محتوای مختلف تنظیم کنید. این امر هوش مصنوعی مولد را برای بازاریابان دیجیتالی که به انواع مختلف محتوا نیاز دارند بسیار راحت می کند.
بازاریابی ویدیویی یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی برای سال ها بوده است. با این حال، پیشرفتهای تولید و تحویل ویدیو به طور پیوسته اهمیت آن را افزایش داده است و همچنین بهترین شیوهها را برای تبلیغات ویدیویی تغییر داده است.
برخی از روندهای بازاریابی ویدیویی که باید در سال 2023 از آنها پول نقد کنید عبارتند از:
یک ویدیوی عالی سود زیادی دارد زیرا میتوانید آن را از طریق کانالهای متعدد بدون بازتولید آن از ابتدا منتشر کنید.
دستگاه های تلفن همراه 58.99 درصد از ترافیک وب سایت جهانی را در سه ماهه دوم سال 2022 تشکیل می دادند. درصد بیشتری از ترافیک وب احتمالاً در سال 2023 و پس از آن از طریق تلفن همراه خواهد بود. در رویکرد دیجیتال مارکتینگ خود به بازاریابی موبایل اول توجه بیشتری داشته باشید تا از این روند استفاده کنید.
رویکرد بازاریابی موبایل اول از شما میخواهد که وبسایت و محتوای بازاریابی خود را دقیقاً برای کاربران تلفن همراه خود تنظیم کنید تا بتوانند پیام بازاریابی برند شما را بدون دردسر مصرف کنند و با آن درگیر شوند. محتوای ارائه شده توسط موبایل برای مصرف کنندگان جذاب تر و شخصی تر است. برای اجرای موثر بازاریابی موبایل اول، بهترین شیوه های 2023 زیر را در نظر بگیرید:
برای ثابت کردن بازاریابی تلفن همراه، باید روشهای جدیدی را برای طراحی و انتشار محتوای بازاریابی از طریق تلفن همراه بپذیرید و ویترین فروشگاه تجارت الکترونیک خود را برای پشتیبانی و پیشرفت تجارت تلفن همراه بهینه کنید.