آیین نامه تولید محتوا

آیین نامه تولید محتوا بررسی اصول و الزامات اولیه برای نوشتن یک محتوای خوب و همسو با بهینه سازی موتور های جستجو SEO

تولید محتوا

موارد زیر می بایست رعایت شود

  • استراتژی محتوا با توجه به شیوه بیان و تیپ شناسی

استراتژی تولید محتوا

  • تعریف اهداف استراتژی تولید محتوا
    • آموزش
    • خدمات
    • محصولات
    • راهکارها
    • پشتیبانی
  • تعریف شاخص کلیدی عملکرد برای اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی.
    • تعداد فروش سایت
    • تعداد سرنخ های رسانه
    • درصد مبلغ فروش به فروش کل
  • بخش‌بندی مخاطبین برای افزایش محتوای شخصی‌سازی‌شده.
    • مخاطب عام
    • مخاطب تخصصی
    • همکار
  • استراتژی استفاده مجدد از محتوای تولیدشده برای مقاصد مختلف.
    • ویدئوی محتوا
    • اینفوگرافی محتوا
    • صوت محتوا
    • نسخه چاپی یا pdf
  • شناسایی دقیق مخاطبین هدف محتوا و تولید محتوا برای آنان.
    • تیپ شناسی مخاطب
    • تیپ نویسی

تعریف استراتژی‌ کانال‌های جذب مخاطب

  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی
      • §        1- گوش دادن
      • §        2- اثر گذاشتن
      • §        3- شبکه شدن
      • §        4- فروش
    • بازاریابی در سایت های دیگر
    • بازاریابی cpc
    • تبلیغات موبایلی
    • ریمارکتینگ
    • ایمیل مارکتینگ
    • تلفن مارکتینگ

ترتیب محتوا

  • عنوان: ایجاد عناوین تاثیرگذار
  • بردکرامپ
  • خلاصه
  • موضوعات: فهرست مطالب صفحه (anchor روی تگ های h3 و بالاتر)
  • ویدئو یا عکس
  • پرسش و پاسخ
  • اینفوگرافی یا عکس
  • نقل قول
  • جدول یا نمودار
  • پی دی اف یا پادکست ( محتوای صفحه به صورت صوتی)

تریتیب محتوا - آیین-نامه-محتوا

(هدف این است اسکیما و structure dada  های مبتنی بر استاندارد های گوگل باشد)

جدول ابتدایی:

عنوان 
عبارت کلیدی 
مترادف کلمه کلیدی 
توضیحات متا 
مخاطب محتوا کیست؟عام-تخصصیمیانگین سنی مخاطب توضیحات
تعداد کلمات متن چگالی عبارت کلیدی 

 

شاخص کلیدی ارزیابی (KPI)تولید محتوا:

  • هدف جستجو ( آنالیز از طریق سرچ کنسول)
  • جایگاه میانگین جستجو
  • عنوان سئو
  • متا دیسکریپشن
  • URL
  • Snippet های نتایج جستجو

کیفیت محتوا

  • خلاقیت در نوشتار
  • منحصر به فرد بودن : داپلیکیت نباشه

دستورالعمل :

  • تحقیق و تعیین کلمه کلیدی :(غیر تکراری) از طریق حداقل یکی از ابزار های گوگل ترند و گوگل ساجست و گوگل آلترنیتیو سرچ، گوگل آلرت
    • کلمه کلیدی 1 تا 3 کلمه
  • کلمه کلیدی مرتبط : انتخاب کلمه کلیدی مترادف و کلمات کلیدی درون محتوا
    • کلمه کلیدی مترادف می بایست به موضوع اصلی تر که صفحه یا نوشته برای آن موضوع نوشته می شود با در نظر گرفتن استراتژی باشد یا معانی کلمه کلیدی اصلی
    • کلمه کلیدی مترادف 1 تا 3 کلمه تا 5 با توجه به شرایط
  • طول هر پاراگراف 150 کلمه حداکثر
  • تیتر گذاری حداکثر هر 250 کلمه
  • حداقل 600 کلمه
  • انتخاب عنوان اصلی بین 1 تا 5 کلمه ( برای طولانی کردن از اسنیپ ها استفاده شود)
  • نوشتار: محتوا می بایست شامل چکیده، رعایت عناوین و استفاده از المان های نوشتاری (بولد، ایتالیک، نقل قول، رنگ، هایلایت و غیره ) بر گوگل اساس تمرکز بر روی کلمه کلیدی و کلمات مهم
  • کلمه کلیدی در عنوان و لینک و خط اول از پاراگراف اول استفاده شود
  • کلمه کلیدی خط اول پاراگراف اول
  • توضیحات متا از خلاصه میتوان استفاده شود در صورتی که نمی دانید چطور متا بنویسید این قسمت خالی بماند
  • تمام محتوای منتشر شده باید از نمره سئو قابل قبول برخوردار باشد
  • تولید pdf  هر صفحه و قراردادن در انتهای صفحه
  • همه ویدئو ها و تصاویر باید سئو و بهینه باشند
    • نام تصویر: کلمه کلیدی یا عنوان تیتر یا موضع پاراگراف
    • عنوان: کلمه کلیدی در صورت تعدد با عنوان تیتر یا موضع پاراگراف
    • متن جایگزین: حاوی عنوان و غیر مشابه
    • توضیح مختصر: توضیح کوتاه تصویر حاوی کلمه کلیدی
    • توضیح: توضیح کامل حاوی کلمه کلیدی
    • حجم :بهینه با tiny / compressjpg
    • ابعاد
    • فرمت
  • استفاده از تگ ها درست باشد، خلاصه ابتدا و انتها نتیجه گیری، پرسش و پاسخ، جدول، نمودار، عکس، ویدئو، پادکست، اینفوگرافی

{محتوا باید از حداقل 75 درصد موارد درج و سئو محتوا را شامل شود}

چک لیست محتوا

نام  مقاله/محصولعنوان مناسبکلمه کلیدیجدول ابتدانقل قولطرح سوالتیتر جذابجمله انگیزشیرعایت اصول نگارشیتصویرتعداد کلمه متنطول پاراگرافچگالی کلمه کلیدیتعداد کلمات عنواننوشتار( بولد، هایلایت)کلمه کلیدی در عنوان و خط اولتوضیحات متامترادف کلمه کلیدیpdfجدول/نمودار
111111111111101101
111101111111101101

(فایل اکسل چک لیست در اختیار قرار می گیرد)

چک لیست نگارش متن

  • نقطه شروع
    • هدف را بنویسید
    • شناسایی مشتری
    • صحنه ای از آنچه خریدار با آن روبرو می شود را ترسیم کنید
    • یک طرح کلی از نقاط اصلی مورد نیاز تهیه کنید
    • پیشنهاد نوپای خود را بنویسید
    • چه مشکل و یا دردی قرار است حل شود؟
    • اقدامی که انتظار دارید خواننده انجام دهد را بنویسید
    • نوشتن
      • فقط بنویسید در مرحله بعد ویرایش کنید
      • 5 سرفصل بنویسید- همه نوشته های شما باید با این سرفصل ها مطابقت داشته باشد
      • سبک نوشتاری مانند صحبت کردن رسمی باشد
      • تمرکز بر خوانندگان خود- به جای من/ ما از کلمه شما استفاده کنید
      • از نقاط اصلی که قبلا مشخص شده است استفاده کنید
      • هر نقطه اصلی باید به عنوان یک زیرنویس بکار برده شود
      • پایان دادن متن باید به عنوان یک اقدام به عمل مشخص و واضح  باشد
      • به روشنی بیان کنید این کار چه کمکی به شما می کند
    • ویرایش
      • حذف محتوایی که برای خواننده مهم نیست
      • هرچیزی که 100 درصد روشن نیست و نیاز به بازنویسی دارد را ویرایش کنید
      • جملات طولانی را به دو یا سه جمله تقسیم کنید
      • تعداد واژگان و عبارات پیچیده را کاهش دهید
      • ازتجربه و نگرش خود در متن استفاده کنید
      • سرفصل های خود را بررسی کنید
      • چیدمان تصاویر را بررسی کنید
      • کاهش پاراگراف ها
      • نقاط تفکیک سطر برای متن های موردی استفاده کنید
      • از ایده های مهم و تعجب آور استفاده کنید

لیست نهایی

  • آیا نوشته شما به طور مستقیم به مخاطبان مورد نظر اشاده می کند
      • آیا نوشته شما عاطفی است و بر مزایای خواننده متمرکز است؟
      • آیا نوشته شما واضح و روان است؟
      • آیا نقاط تماس واضحی به مخاطبان اعلام کرده اید؟
      • آیا نوشته شما برای مخاطبان جالب است؟
      • آیا با اقتدار نوشته اید؟

نمونه عبارات تبلیغاتی

چگونه … که باعث می شود…چگونه با … مرحلی آسان…چگونه … در….
چگونه از عهده ی … در … برآمدمچگونه … را بیابیمچگونه … بلرزایم
چگونه … قوی بسازیمچگونه… را کاملا تغییر دهیمچگونه … را بوجود آوریم که … را به دست می آورد
چگونه از … استفده کنیم تا در برابر … بایستیمچگونه بگوییم که …چگونه … را به روش درست …
چگونه … می تواند الهام بخش … باشد؟چگونه از شر … خلاص شویم؟با … چه کنیم؟
… را کجا پیدا کنیم؟راهنمای سریع:راهنمای کامل:
راهنمای غایی…راهنمای نو آموزان ..هک …
چگونه … را خودتان انجام دهید؟آناتومی… که حاصل آن…چیزهایی که به شما نمی گویند
…. بحث های داغ سال…هر … که … باید داشته باشد… برای … مدنظر داشته باشید
راه های … که همین الان باید امتحان کنید… دیوانه وار که با شما … می دهندانواع …
سوالانی که باید قبل از … بپرسید… می ارزداسرار…
منایعی که کمک می کنند تا شما … شویدعلائمی که ممکن است شما ….توجهی به فهرست بازبینی …
قواعد …عادات …ایده هایی برای …
بحث های روز که لازم است بدانید…بحث های رو که لازم است بدانید…بهترین … برای ….
… که ما عاشقش هستیمحقایقی درباره ی …مسائل حیاتی برای …
مزایای کلیدی …مسائل حیاتی برای …نمونه هایی … که به شما الهام می بخشند.
… که به شما انگیزه می بخشند.ایده های …دلایلی که به … نرسیدید
با … هوشمند شویدراهبردهای هوشمندانه برای …موثرترین تاکتیک ها برای …
رایج ترین راهکارهای …مراحل اساسی برای…راه های غلط برای…
راه های خلاقانه برای …نکاتی برای … که سرشان شلوغ است… غافلگیر کننده
رهنمود های عاری از خطا برای …فرمول حماسی برای …نکات دم دستی از … برای …
راه های عالی برای … بدونفوت و فن های ….راه هایی برای حصول اطمینان از اینکه ….
خطاهایی که هرگز تکرار نخواهید کردعجیب اما موثر برای …تاکتیک هایی برای …
نکات عالی برای….… که شما را …… خود را لبریز کنید
راه های مطلوب برای ….زیرکانه ترین … برای …چیزهایی که کسی درباره ی … به شما نمی گوید

نظرات

mood_bad
  • هنوز نظری ارسال نشده است.
  • افزودن نظر