رون پوپیل افسانه ای، شرکت Ronco Inc رو تأسیس کرد، کاری توسط یه شخصیت فوق العاده کاریزماتیک انجام شده بود! او به اختراع، بازاریابی و فروش میپرداخت و به عنوان بازاریابی تمام عیار برای فروش محصولات شناخته شده ای مانند،Veg-O-Matic ، Pocket Fisherman بود. این کارآفرین از زمان شروع کارش تاکنون بیش از 1 میلیارد دلار از لوازم خودش رو فروخته و در این راه به یه سنبل تبلیغاتی تبدیل شده است؛ با سامتا همراه باشین.

بیوگرافی رون پوپیل

رونالد پوپیل  متولد 3 می 1935، مخترع و شخصیت بازاریابی آمریکاییه که بیشتر به دلیل تأسیس شرکت بازاریابی رونکو شناخته میشه. اون به خاطر حضورش تو تلویزیون برای معرفی دستگاه گریل مرغ مشهوره.

پوپیل تو سال 1935 تو یک خانواده یهودی در شهر نیویورک متولد شد. هنگامی که 6 ساله بود پدر و مادرش طلاق گرفتن و اون و برادرش به نزد پدربزرگ و مادربزرگشان برای زندگی تو فلوریدا رفتن. رون تو سن 17 سالگی تو سال 1952 به همراه پدربزرگ و مادربزرگ خود برای کار در نزد پدرش ساموئل پوپیل به کارخانه تولید شرکت وی (برادران پاپیل) تو شیکاگو رفت. پدربزرگ و مادربزرگش بعداً به فلوریدا برگشتن و رون نزد پدرش موند.

بیوگرافی رون پوپیل
معرفی رون پوپیل

پوپیل تجارت خودش رو از پدرش، كه همچنین مخترع و فروشنده لوازم مختلف مربوط به آشپزخانه به فروشگاه های بزرگ بود، آموخت. Chop-O-Matic با قیمت 3.98 دلار آمریکا خرده فروشی کرد و بیش از دو میلیون دستگاه فروخت. این امر باعث غیرمستقیم شدن حرکت رون پوپیل به تلویزیون شد، چون تو خرد کردن سبزیجات بسیار کارآمد بود. پس از اتمام، جهش به سوی دستگاه گریل دنبال شد.

رون در ابتدا به عنوان توزیع کننده محصولات آشپزخانه پدرش فعالیت میکرد و بعداً شرکت خود را (رونکو) تو سال 1964 تأسیس کرد. اون به عنوان یک توزیع کننده برای پدرش به فعالیت ادامه داد و محصولات دیگه ای رو از سایر تولید کنندگان هم اضافه کرد. رون و پدرش (ساموئل) تو دهه 1970 برای همان تجارت فروشگاه های خرده فروشی رقبا شدن.

موفقیت های رون پوپیل

پوپیل تو سال 1993 جایزه Ig Nobel رو دریافت کرد. کمیته جوایز از اون به عنوان مخترعی بی وقفه نام برد و این جایزه رو برای اون به رسمیت شناختن. وی یکی از اعضای گذشته هیئت مدیره Mirage Resorts هستش که تو آنجا 22 سال زیر نظر استیو وین و همچنین عضو سابق هیئت مدیره هتل های MGM به مدت 7 سال تحت نظر کرک کرکوریان خدمت کرده. اون تو سال 2013 دریافت کننده جایزه یک عمر موفقیت انجمن خرده فروشی الکترونیکی شد.

اون در حال حاضر عضو هیئت مشاور برنامه های تجاری، مدیریت و حقوقی دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس هستش. تو آگوست 2005، اون شرکت خود، رونکو رو به مبلغ 55 میلیون دلار بهFi-Tek VII ، یک شرکت هلدینگ دنور فروخت و قصد داشت به عنوان سخنگو و مخترع به کار خودش ادامه بده، در حالی که میتونست زمان بیشتری رو با خانواده اش بگذرونه.

تو سال 1956، اون با مریلین گرین ازدواج کرد، که دارای دو دختر بود. اون ها تو سال 1963 از هم طلاق گرفتن. اون مدتی پس از این ازدواج با لیزا بوهنه ازدواج کرد و 1 دختر از او داشت. او مدتی بعد با رابین آنجر ازدواج کرد و دو دختر دیگری هم از او دارا شد. از سال 2006، اون تو بورلی هیلز، کالیفرنیا، با همسرش، رابین پوپیل و پنج دخترش زندگی میکرد. اشلی تیزدیل و جنیفر تیسدال پسر عموهای او هستن.

درس های بازاریابی از رون پوپیل

درس های مهم بازاریابی رون پوپیل
درس های بازاریابی رون پوپیل

درس های زندگی پوپیل به شرح زیر هستن:

1- بازاریابی با سود ارائه شده توسط خود محصول آغاز میشه

داستان متعارف این هستش که رون دستگاه گریل مرغ بهتری درست کرد، سپس بیرون رفت و خودش اون رو معروف کرد. اما رون از فروش هرچیزی که صمیمانه به اون اعتقاد داشت بهتر بهره میبرد.

2- توجه بی رحمانه به جزئیات یک مزیت رقابتی هستش

در همه جا اشارات وسواس فکری رون وجود دارن. ایجاد این نوع طعم و مزه همیشه به مطالعه عمیقی نیاز داره. آخرین پروژه رون یک سرخ کن بود که چهار سال روی اون کار کرد. این توجه جنون آمیز، تقریباً توجه به جزئیات اجتناب ناپذیری رو ایجاد میکرد.

3- مشتریان باید دقیقاً بدونن که محصول چگونه کار میکنه

وقتی شما به نوع کارکرد اون اشاره میکنین، این کاملاً مشهوده، البته مشتریان باید بدونن که محصول چگونه کار میکنه. اما حیرت انگیزه که بسیاری از محصولات روزمره به طرز ضعیفی طراحی شدن، به عنوان مثال، به ماشین لباسشویی یا کنترل از راه دور تلویزیون نگاه کنین.

هرچه مصرف کنندگان با وضوح بیشتری چگونگی کارکرد رو درک کنن، راحت تر و بهتر میتونن از اون استفاده کنن و بیشتر در مورد اون به دیگران بگن. همه این ها منجر به فروش بیشتری هم میشه.

4- مشتریان باید ببینن که این محصول چگونه با روال عادی زندگیشون تطبیق پیدا میکنه

رون پوپیل در این کار کاملاً استاد بود. اون آرام،با  اعتماد به نفس و اطمینان بخش بود. تسلا موتورز با تأکید بر ساخت اتومبیل های برقی به عنوان یک جایگزین طبیعی و یکپارچه برای اتومبیل های بنزینی، در این زمینه نیز عالی عمل کرد. 

تسلا مدل S متناسب با روند طبیعی سفرهای جاده ای طراحی شده و برای شارژ از پمپ بنزین ها استفاده میکنه. اگه مشتریان شما نمیتونن درک کنن که محصول شما چگونه تو برنامه معمول اون ها قرار میگیره، این به این معنیه که اون ها نمیخوان اون رو خریداری کنن.

5- مشتریان هم نسبت به بازاریابان و فروشندگان به یکدیگر اعتماد دارن

بهترین بازاریاب ها این امتیاز رو دارن که بهترین محصولات رو به بازار عرضه کنن، بنابراین به نظر میرسه که اون ها حتی با استعدادتر از اونچه به نظر میرسن، هستن. شما نمیتونین زمینه های فروش استیو جابز رو از محصولی که تهیه کرده یا از طرفداران محبوب اون جدا کنین.

اگه با توجه به وسواس زیاد به جزئیات، محصولی عالی بسازین که یک مشکل واقعی رو حل کنه، میتونین به مشتریان خوشحال خود وابسته بشین تا سهم قابل توجهی از بار بازاریابی شما رو کم میکنه.

6- موفقیت برخی از محصولات نسبت به سایر محصولات بیشتر خواهد بود

اکثر مردم همه محصولات رو به خاطر نمیارن. وب سایت رونکو فقط 5 مورد رو فهرست کرده. فکر کردن در مورد اینکه رون یک نابغه بود و هرچی که لمس میکرد تبدیل به طلا میشد.

وسوسه انگیز هستش، اما واقعیت اینه که  حتی با جذابیت و ابتکار جالب و شگفت انگیز رون، یک سری محصولاتی ارائه شده که فروش فوق العاده خوبی ندارن و تا زمانی که این کار رو انجام ندین، هرگز نمیدونین که چه چیزی به فروش میرسه و چه چیزی به فروش نخواهد رسید.

حقایق جالب درباره رون پوپیل

مدت ها قبل از حضور بیلی میز، آنتونی سالیوان، متیو لسکو، رون پوپیل به اصطلاح با نام فروشنده قرن شناخته شده بود. اما پوپیل چیزی فراتر از یک فروشنده سیار مستقیم بود. اینجا 5 نکته وجود دارن که ممکنه درباره بنیانگذار رونکو جالب توجه باشن:

حقایق در مورد رون پوپیل
حقایق جالب در مورد رون پوپیل

1- اون اولین مخترع هستش

پوپیل مغز پشت محصولاتی هستش که تبلیغ میکنه و این به گفته اون، همون چیزی هستش که این تفاوت رو ایجاد کرده. اون تو سال 2006 گفته: این واقعیت که من اول مخترع و دوم فروشنده هستم دلیلش این هست که بسیاری از مردم محصولات من رو خریداری میکنن. فروش محصولاتم برای من بسیار آسونه، چون بازار برای اون ها وجود داره.

2- هیچ یک از اطلاعات وی نوشته نشده 

علاوه بر بسیاری از محصولات پرفروش (همانطور که تو تلویزیون دیده میشه)، پوپیل تو مصاحبه سال 2014 با Tampa Bay Business Journal ، ادعا کرده که صحبت هایی که در مورد اطلاعات مربوط به اون شنیده شده کاملاً بدون نسخه بوده، از جمله شعار معروف تنظیم کنین و فراموشش کنین.

3- اون برای پوشاندن لکه کچلی چیزی رو اختراع کرد

پوپیل در مصاحبه ای توضیح داد که برخی از اختراعات وی به دلیل نیاز شخصی به وجود اومده. نمونه معروفش Great Looking Hair بوده. پوپیل توضیح داده که در پشت سر من یک لکه طاسی وجود داشته و من نیاز به محصولی برای رفع این مشکل داشتم. بنابراین من خورده موهای اسپری شده ای رو ایجاد کردم. هر کجا که میرفتم یک قوطی از اون رو تو کیف خود حمل میکردم.

4- هیچ اختراعی برنده نشده 

پوپیل تو مصاحبه ای با مردم توضیح داده که چگونه ذهن اون همیشه به فکر محصولات جدید مورد نیاز بازار بوده. اون همچنین توضیح داده: در حالی كه افراد دیگه مشغول خرید لباس هستن، من تو بخش لوازم خانگی در حال اندیشه كردن مفهوم جدیدی بودم و گرچه اون بدون شک یکی از موفق ترین مخترعان تاریخ تلویزیون بوده (تخمین زده شده که ممکنه بیش از 2 میلیارد دلار محصول فروخته باشه)، اما همچنین محصولات فروش نرفته ای رو هم وارد بازار کرده.

5- رون پوپیل تو تولید آهنگ نیز فعال بود

متن آهنگ Crawlspace تو آلبوم 2004، با این مضمون شروع میشه که مهمانی در اینجا در جریانه، من محصول بیشتری از رون پوپیل دارم. برخلاف بسیاری از گزارش ها، آهنگ دیگری به نام Weird Al 1984  پوپیل درباره رون نیست. همانطور که یانکوویچ در یادداشت های آلبوم توضیح میده، این در مورد پوپیل، بنیانگذار رونکو نیست، بلکه در مورد پدرش هستش، مردی که وگاماتیک و ماهیگیری جیبی رو اختراع کرد. آقای پوپیل چهره بزرگی از فرهنگ پاپ آمریکا بود. اون ژانر کل بازاریابی این اسباب بازی های جذاب رو تو تلویزیون آغاز کرد. 

اختراعات رون پوپیل

رون پوپیل به دلیل بازاریابی و در برخی موارد اختراع طیف گسترده ای از محصولات مورد توجه قرار گرفت. پردازنده غذای دستی Chop-O-Matic،Dial-O-Matic  برای Veg-O-Matic   و the Ronco Pocket Fisherman به عنوان شناخته شده ترین و موفق ترین اختراع او شناخته شدن. 

پوپیل همچنین به دلیل اختراعات لوازم خانگی مانند Giant Dehydrator و Beef Jerky Machine ، Electric Pasta Maker  و BBQ (باربیکیو) بسیار مشهور هستش. BBQ اون تنها تو ایالات متحده بیش از 8 میلیون واحد فروخته شده و به فروش لوازم خانگی رونکو کمک کرده تا بیش از 1 میلیارد دلار سود کسب کنه. پس از بازنشستگی، رون به اختراع محصولاتی از جمله سیستم پخت و پز و سرخ کن که بیش از ده سال در حال توسعه هستش ادامه داد.

اختراعات رون پوپیل
اختراعات مهم رون پوپیل

کلام آخر

با مشکلات واقعی که مردم با آن ها روبرو هستن شروع کنین. در حالت ایده آل، شما کسی هستین که این مشکل رو تجربه میکنه. اگه این کار رو نکنین، بهتره وارد سنگر بشین و یاد بگیرین چجوری باید بجنگین. دورتر از ذهن فعلی خودتون رو ببینین تا به راه حلی برسین که صمیمانه به برتری اون اعتقاد دارین. این رو با آزمایشی دقیق تأیید کنین. 

رون پوپیل بیش از 12 آزمایش تکراری برای دستگاه خود انجام داد. اون میدونست که این کار بلاخره نتیجه خواهد داد. پس از یافتن بهترین راه حل ممکن، اون رو برای دیگران توضیح داد. محصول همیشه ستاره هستش و وسوسه انگیزه که بخوایین شخصیت بزرگی مانند، برانسون یا جابز باشین، اما در همه این موارد، شخصیت ها در همزیستی با محصول عمل میکنن.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات

mood_bad
  • هنوز نظری ارسال نشده است.
  • افزودن نظر