معیارهای گوش دادن اجتماع و KPIچطور و چگونه برای ردیابی کنیم

در مواقع بحران، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام تصمیمات تجاری که می گیرید منجر به نتایج واقعی می شود.  البته ، تجارت شما همیشه باید نتیجه گرا باشد، اما وقتی اوضاع اقتصادی غیرقابل پیش بینی می شود، حتی ضرورت بیشتر است که همه منابعی را که دارید (خواه زمان، پول و یا سرمایه انسانی) بر روی چیزی غیرقابل پیش بینی هدر ندهید.

با توجه به این موضوع ، چگونه اطمینان می دهید که راهبردهای تجاری شما بیهوده اجرا نمی شوند؟
چگونه می توانید مطمئن باشید که هر قدمی که برمی دارید شما را به سمت اهداف تجاری خود سوق می دهد؟
برای ارزیابی این مراحل، البته! شما عنوان را قبلاً خوانده اید ، بنابراین می دانید من درباره چه چیزی صحبت می کنم: شاخص های کلیدی عملکرد. 

KPI  مجموعه ای از مقادیر است که برای اندازه گیری محرک های اصلی عملکرد کسب و کار شما استفاده می شود. به یاد داشته باشید که برای به دست آوردن مناسب ترین بینش از ارزیابی عملکرد ، باید آنچه را که KPI برای اندازه گیری بر اساس اهدافی که برای شغل خود تعیین کرده اید، انتخاب کنید. KPI را به عنوان نوعی قطب نما در نظر بگیرید که به شما کمک می کند مسیر درست را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنید یا نه ، فکر کنید. 

مزیای تعیین شاخص های کلیدی عملکرد

اختصاص KPI های خاص به کلیه فعالیت های بازاریابی محتوای شما برای تضمین کارآیی آنها (یا حداقل توانایی ارزیابی آن) کمک می کند. در حالی که گوش دادن اجتماعی به طور گسترده ای برای آگاهی از انواع تصمیم گیری های شغلی مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از متخصصان بازاریابی سعی در پیوند دادن اطلاعات شنوایی اجتماعی در KPI های تجاری ندارند. و آنها دچار سردرگمی شده اند! اگر به تجزیه و تحلیل گوش دادن به اجتماع خود نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از معیارهای گوش دادن به اجتماعی می توانند به عنوان شاخص های کلیدی عملکرد تعبیر و استفاده شوند.

حال، شما فکر می کنید که از آنجا که ما در حال بررسی این هستیم که چگونه معیارهای گوش دادن به اجتماع به KPI های تجاری پیوند می خورند، تنها بخشی از عملکرد تجاری که می خواهیم ارزیابی کنیم بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
 این اصلاً درست نیست! اگرچه می توانید برای ارزیابی استراتژی رسانه های اجتماعی خود از آمار گوش دادن به اجتماعی استفاده کنید، داده های گوش دادن به اجتماعی می توانند بین همه تصمیمات تجاری شما، از توسعه محصول گرفته تا فروش و تولید محتوا، بینش ارزشمندی کسب کنند. بنابراین، معیارهای گوش دادن به اجتماعی می توانند برای ارزیابی جنبه های مختلف شرکت شما مورد استفاده قرار گیرند و با KPI های مختلف گره خورده باشند. 

می خواهم به شما نشان دهم که چگونه معیارهای مختلف گوش دادن به اجتماع با KPI های اصلی تجارت مطابقت دارند و چگونه می توانید داده های اجتماعی را به روند ارزیابی عملکرد شغلی خود اضافه کنید.

مردم در مورد شما صحبت می کنند

شروع کنید به گوش دادن

KPI های تجاری و معیارهای گوش دادن به اجتماعی

بیشتر KPI هایی که می توانند با داده های گوش دادن به اجتماع غنی سازی شوند KPI های مربوط به مشتری هستند. این منطقی است زیرا در اکثر موارد ، شما توسط مشتریان موجود یا بالقوه خود از آنها جمع آوری می کنید . در این راستا، اولین KPI که در مورد آن بحث خواهیم کرد نباید شما را متعجب کند.

KPI  تجارت: آگاهی از برند

این KPI شاید یکی از اقدامات پرشکوه تلاش های بازاریابی شما باشد، به خصوص برای شرکت ها و شرکت های نوپا که هنوز تازه وارد بازار هستند. آگاهی از برند نشان می دهد که چند نفر از مخاطبان هدف شما از شرکت شما اطلاع دارند. KPI عالی برای شروع ارزیابی عملکردتان به دست می آورید از آنجا که مردم قبل از اینکه بتوانند نوعی رابطه با آن برقرار کرده و تصمیم گیری در مورد خرید را شروع کنند، باید با برند شما آشنا شوند.

تشخیص سطح آگاهی از برند شما می تواند مشکل باشد. نه تنها باید راهی برای نظرسنجی افراد بیابید بلکه باید در تحقیقات خود بر روی مخاطبان هدف خود نیز باید بجنگید، نه فقط افراد تصادفی در خیابان. خبر خوب این است که گوش دادن به اجتماع می تواند و تعیین KPI هردو مشکل قابل حل است فقط کافیست با ما همراه باشید. 

تعیین نقاط ( منشن)

اگر می خواهید سطح آگاهی از برند خود را پیدا کنید، رسیدن به یک معیار مناسب برای انجام این کار این است که به معنای واقعی کلمه نشان دهید که چند بار نام تجاری شما به صورت آنلاین دیده می شود.

شاید تعجب کنید که چرا من این معیار را انتخاب کردم و نه تعداد منشن ها چون دسترسی به آن نمایش دهنده خیلی بهتری از آگاهی یا شناخت برند شما است. وقتی تعداد منشن ها را بررسی می کنیم، به هر منشن وزن یکسانی اختصاص می دهیم، اما این یک تاکتیک مناسب برای محاسبه آگاهی از برند نیست. یک پست اینستاگرامی تأثیرگذار و یک توئیت از یک کاربر اینترنت گاهی در آگاهی از نام تجاری شما به طرز چشمگیری متفاوت تأثیر می گذارد، به همین دلیل است که دسترسی به منشن ها بسیار مهم است.

برای ردیابی آگاهی از برند  می توانید از ابزار Awario  استفاده کنید. باید یک هشدار برای نظارت بر نام تجاری خود ایجاد کنید.

معیارهای گوش دادن اجتماع و KPI
چگونه صدای مردم را گوش کنیم؟

اشتراک صدا

این متریک یا معیار به شما کمک می کند تا عملکرد خود را در متن قرار دهید و آگاهی از برند خود را در برابر رقبا محک بزنید. به اشتراک گذاشتن صدا -یا به اختصارSOV  – به شما نشان می دهد که انتخاب کدام یک از موقعیت ها را می توانید با رقبای خود مقایسه کنید.

علاوه بر هشدار برای برند، شما به رقابت با برند های رقبای خود رقابت کنید، سپس به گزارش مقایسه هشدار ها نیاز دارد، هشدارها و آلارم های لازم را انتخاب کنید، سهم خود را از صدا دریافت می کنید. آواریو تجزیه و تحلیل مقایسه ای را برای هر پلتفرم و کشور رسانه های اجتماعی به شما نشان می دهد ، بنابراین می توانید ببینید که کدام بخش های بازار به ترتیب توسط شما یا رقبای شما گرفته می شود.

رضایت مشتری KPI Business  (CSAT):

مطمئناً این جمله مشترک “مشتری همیشه درست است” را به خاطر می آورید. در واقع ، مشتریان خوشحال شغل های موفق را رقم می زنند – با این حال ، محاسبه “شادی” دشوار است. شما نمی خواهید اندازه لبخندی را که مشتری هنگام خرید محصول شما می گیرد اندازه بگیرید.

روش سنتی برای اندازه گیری CSAT با استفاده از نظرسنجی و نظرسنجی در مورد مشتری های شماست ، اما چند روش جانبی در این روش ها وجود دارد. در مرحله اول ، ایجاد انگیزه در مشتریان برای پاسخ به سوالات شما بسیار مشکل است. برخی از مشاغل انگیزه ها و پاداش های مختلفی را برای تکمیل نظرسنجی ها ارائه می دهند ، اما حتی در این صورت مردم نیز مایل نیستند برای پاسخ به سوالات وقت بگذرانند. و ثانیاً ، ماهیت نظرسنجی یا نظرسنجی آنها را به ابزارهایی محدودکننده تبدیل می کند: اگر شما در مورد آن سؤال نکنید ، مشتریان چیز مهمی را به شما نمی گویند. آنها تحت تأثیر نحوه بیان سوالات و سؤال قرار خواهند گرفت ، بنابراین یک نظرسنجی هرگز نمی تواند 100٪ بی طرف باشد. 

گوش دادن به جامعه راه حل مناسبی برای رفع این مشکلات است! مردم نظرات خود را در اینترنت به صورت ارگانیک بیان می کنند و این امر باعث می شود که Awario ابزاری مناسب برای سنجش رضایت مشتریان شما باشد. مهمترین معیار شنوایی اجتماعی در اینجا احساسات خواهد بود.

نمره احساس

بسیاری از ابزارهای گوش دادن اجتماعی ، از جمله Awario ، تحلیلی از احساسات ارائه می دهند. در اصل ، این ابزار با استفاده از الگوریتم های پردازش زبان برای تعیین اینکه آیا یک پست اجتماعی احساسات مثبت ، منفی یا خنثی را بیان می کند و سپس تمام این داده ها را جمع می کند تا احساسات کلی را در مورد برند و محصولات شما نشان دهد.

برای نظارت بر نمره احساسات شما ، تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد یک هشدار نظارت با نام تجاری و محصولات یا خدمات شما است. آواریو بلافاصله شروع به جمع آوری و تجزیه و تحلیل ذکر می کند تا سهام پست های مثبت ، منفی و خنثی را که در شرکت شما ذکر کرده اند نشان دهد. 

ردیابی نمره احساسات شما با گذشت زمان ، تغییرات در CSAT شما را نشان می دهد ، اما همچنین می توان به ذکر موارد فردی نیز مفید بود. Awario به شما امکان می دهد تا فید یادداشت خود را فیلتر کنید تا فقط موارد ذکر شده با یک احساس خاص را ببینید که می تواند به شما در تشخیص اینکه چرا مشتریان شما محصول شما را دوست دارند یا از آن متنفر هستند کمک می کند (بسته به احساساتی که شما برای تمرکز روی آن انتخاب می کنید).

از پست لذت می برید؟ چیزهای بیشتری وجود دارد

امتیاز تبلیغی خالص

اگر CSAT نشان دهد مشتریان شما چقدر خوشحال هستند ، NPS نشان می دهد که چقدر مایل هستند دیگران را با این خوشبختی آلوده کنند (خیلی زود؟). از نمرات تبلیغ کننده خالص استفاده می شود تا نشان دهد مشتریان شما چه محصول یا خدمات شما را توصیه می کنند. به طور معمول ، این برنامه بر اساس نظرسنجی مشتری یا هدایتی که از برنامه ارجاع خود دریافت می کنید در صورت تنظیم تنظیم شده ، محاسبه می شود.  

نکته جالب توجه در مورد گوش دادن به اجتماع این است که داده های عمومی را در اختیار شما قرار می دهد ، به این معنی که Awario پستهایی را منتشر می کند که منتشر می شود تا توسط طرفداران کاربران دیده شود. اگر مشتری شما محصول شما را تکمیل می کند یا آن را در پاسخ توییتر توصیه می کند ، اگر تبلیغ خالص نباشد ، چیست؟ این KPI کاملاً با تعداد ذکرهای مثبت مطابقت دارد. 

تعداد ذکرهای مثبت

این کاملاً کاملاً واضح است: هرچه ذکرهای عمومی مثبت تری داشته باشید ، NPS شما بالاتر می رود. این در واقع بخشی از آنالیزهای احساساتی است ، بنابراین لازم نیست فقط برای محاسبه تعداد ذکرهای مثبت یک هشدار جداگانه تنظیم کنید. تنها چیزی که پیشنهاد می کنم اضافه کردن پیوند به صفحه فرود شما در صورت فروش آنلاین محصولات خود است. به این ترتیب تعداد ذکرهای مثبت را مشاهده می کنید که می توانند به طور مستقیم منجر به تبدیل شوند.

نرخ تبدیل

در مورد تبدیل صحبت می کنیم ، اجازه دهید در مورد KPI مورد علاقه رئیس شما – نرخ تبدیل صحبت کنیم. نرخ تبدیل نشان می دهد که چه تعداد از سربهای شما در واقع محصول شما را خریداری می کنند و بنابراین ارتباط مستقیمی با درآمد شما دارند. 

مسئله این است که رابطه این KPI با معیارهای گوش دادن به اجتماعی کمی ساده تر از سایر KPI هایی است که در بالا پوشش داده ام. شما واقعاً نمی توانید از شنیدن اجتماعی استفاده کنید تا تعیین کنید که چند نفر در قیف فروش شما قرار گرفتند … یا می توانید؟ Awario این کار را از طریق ماژول Awario Lead امکان پذیر می کند.

تعداد سیرهای اجتماعی

بنابراین چگونه می توانید نرخ تبدیل خود را با استفاده از گوش دادن به اجتماعی حساب کنید؟ خوب ، برای غنی سازی KPI های فروش خود با داده های گوش دادن به اجتماعی ، باید اجتماعی شوید ، به این معنی که باید در تولید سرب در رسانه های اجتماعی شرکت کنید. احتمال اینکه شما در حال حاضر CTA را در زمینه اجتماعی قرار دهید ، اما من در مورد چیز دیگری صحبت می کنم. من در مورد فعالانه صحبت کردن در مورد افرادی که می خواهند محصولی یا خدماتی مانند شما را خریداری کنند صحبت می کنم و فوراً با آنها درگیر شوم.

این ممکن است مانند یک کار بلند به نظر برسد ، اما Awario Lead با اتوماسیون آن را به آسانی و بدون تقاضا امکان پذیر می کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید تنظیم هشدار Lead شما است. این کار به شرح مختصری از محصول شما و نام رقبای شما نیاز دارد. پس از پایان راه اندازی آن ، Awario Lead شروع به جستجوی افرادی خواهد کرد که به محصولی مانند شما و یا افرادی که از رقبای شما ناراضی نیستند ، ابراز علاقه می کنند و فرصتی مناسب برای گرفتن مشتری جدید به شما می دهند. 

نظرات

mood_bad
  • هنوز نظری ارسال نشده است.
  • افزودن نظر