






رون پوپیل
رون پوپیل افسانه ای، شرکت Ronco Inc رو تأسیس کرد، کاری توسط یه شخصیت کاریزماتیک انجام شده بود! او به اختراع، بازاریابی و فروش میپرداخت
تبلیغ سالاران یه منبع گسترده از ایده ها، نوآوری ها و خلاقیت های افرادیه که تاریخ رو به چالش کشیدن! به عبارتی، اونا عصر مدرن رو خلق کردن و بر صنعت تبلیغات تأثیری شگفتی گذاشتن. در این بخش از وبسایت سامتا تمرکز بر روی بزرگانیه که در دنیای تبلیغات و بازاریابی فروش حرف نخست را زده و میزنن. اونا به طور فزاینده در رسانه ها اعم از تلویزیون، رادیو، روزنامه ها و اینترنت حضوری قوی داشتن و نامشان برندی برای تبلیغات به حساب می اومد.
رون پوپیل افسانه ای، شرکت Ronco Inc رو تأسیس کرد، کاری توسط یه شخصیت کاریزماتیک انجام شده بود! او به اختراع، بازاریابی و فروش میپرداخت
دیوید آگیلوی یکی از تأثیرگذارترین نام ها تو عرصه تبلیغاته! «اعترافات یک مرد تبلیغاتچی» نوشته او شاید محبوب ترین کتاب nv زمینه تجارت تبلیغات
لارنس (لری الیسون) جوزف اِلیسون به عنوان یکی از مشهورترین رهبران صنعت تبلیغات، فنآوری اطلاعات و توسعه نرم افزاهای کامپیوتری شناخته میشد
دونالد ترامپ، میلیاردر املاک و مستغلات و شخصیت سابق تلویزیون، چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده هستش. ترامپ که در سال 1946 تو کوئینز، نیویورک متولد شده، در زمانی در پروژه های بزرگ و سودآور ساختمانی در منهتن فعالیت میکرد. تو سال 1980، اوGrand Hyatt New York رو افتتاح کرد که باعث شد به مشهورترین توسعه دهنده شهرسازی تبدیل بشه.
باواگوتو راگورام شتی معروف به دکتر بی آر شتی (BR Shetty) ، بنیان گذار و رئیس غیراجرایی NUC مستقر در ابوظبی و رئیس بورس امارات
آنچه که ایزابلا ویمز (Isabella Weems) واقعاً میخواست یه ماشین دست دوم داشته باشه. تمایل او به ای ماشین، زنجیره ای از حوادث رو به
همه ما گاهی به کمی الهام و انگیزه نیاز داریم. اگر میخواییم به اهدافمون برسیم، به چه کسی بهتر از افراد موفق در زمینه تبلیغات نیاز داریم؟
در تبلیغ سالاران به زندگی افراد بزرگ حوزه تبلیغات پرداخته میشه تا چشم اندازی روشن برای مخاطبان در حوزه بازاریابی فروش ایجاد بشه. با پرداختن به زندگی بزرگان تبلیغات میشه فهمید که بازایابی مؤثر باید مشتری مورد نظر رو هدف بگیره و اون رو به سمت محصول هدایت کنه. صرف نظر از روش تبلیغ، بازاریابی فروش باید واضح و روشن بوده و به طور مداوم بیانگر موقعیت کسب و کار مربوطه باشه.
استیو جابز فقید دیرزمانی گفت: «تبلیغات ارتباطیه که هدفش اطلاع رسانی، آموزش، ترغیب و یادآوری محصولات به مردمه. ما باید به مردم چیزی رو بدیم که تا حالا ندیدن! تبلیغات برای موفقیت باید با سایر ابزارهای بازاریابی و عناصر تجاری همپوشانی داشته باشه. مارکتینگ همچنین باید معتبر، منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشه تا بتونه کارساز عمل کنه.»
با مطالعه زندگی افراد بزرگ تاریخ تبلیغات میفهمین که موفقیت تقریباً بلافاصله اتفاق میفته، مانند یه انفجار! نخستین آیفون با تبلیغات هوشمندانه تونست به فروش بالایی دست پیدا کنه و آینده اپل رو برای همیشه تضمین کنه. اما پشت هر موفقیت انفجاری، ایده و تلاش نهفتس. این همون چیزیه که میشه با مطالعه مقالات این بخش از سایت اونارو فهمید.
در این بخش از سایت سمتا هدف اینه که افراد به مطالعه زندگی بزرگان تبلیغات به بینشی جدید از فرآیند فروش، بازاریابی و به طور کلی مارکتینگ پیدا کنند. اینکه ما بدونیم مثلاً لری «الیسون» یا «وارن بافت» تو حرفش چیکارا کرد که به ثروت و موفقیت رسیدن، به تنهایی میتونه انگیزه افراد برای یادگیری، ایده پراکنی و پیشرفت رو زمینه چینی کنه.
بنابراین هدف تبلیغ سالاران اینه که بستری رو برای افراد ایجاد که اونا بتونن در تاروپود زندگی مشاهیر تبلیغات نفوذ کنن و از بطن اون، چیزهایی که به رشدشون کمک میکنه رو بردارن. یقیناً مطالعه زندگی افراد بزرگ به غیر آموزنده بودن، میتونه خیلی جذاب باشه؛ اونا پستی و بلندی های زیادی رو طی کردن تا به جایی که لیاقتش رو دارن برسن.
باید بگیم: «تجربه های گرانبها بزرگان تبلیغات میتونن به عنوان راهنمایی باشن که ما رو در نبردهای مختلف زندگی پیروز میکنه. ما در دنیایی زندگی میکنیم که توسط نوابغ و متفکران ساخته شده! و مطالعه زندگی افراد مشهور، راز موفقیت رو به ما نشون میده.»
در اینجا پنج درس الهام بخش وجود داره که میتونین از مطالعه زندگی افراد بزرگ تاریخ تبلیغات یاد بگیرین:
برای فروش چیزی، باید نوعی توصیف از آنچه که ارائه میدین رو تهیه کنین که میتونه برای مخاطب هدف مهم باشه. در این مرحله، بسیاری از مروجین تبلیغات اشتباه میکنن! اونا آنقدر یه یه صفحه کاغذ یا صفحه رایانه نگاه میکنن و منتظر میشینن تا از اونا الهام بگیرن. اما بزرگان تبلیغات به ما میگن این یه راه درست برای رسیدن به موفقیت نیست.
مهم نیست که چه میفروشین، با جمع آوری تمام اطلاعاتی که در مورد فروش دارین شروع کنین. اگر محصولی را میفروشین، تمام جزئیات مربوط به نحوه تولید، عملکرد آن، چگونگی پیشرفت نسبت به رقبا و هر گونه تلاش اضافی رو به خرج بدین.
مهمه که شما در مورد ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت محصول خودتون رو بشناسین. در گام اول به سود فکر نکنین، فقط به محصول فکر کنین و ببینین چقدر میتونین با ایده ها جدید، نیازهای مردم رو برطرف کنین. تمرکز شما بر محصول میتونه در آینده براتون فروش خوبی هم داشته باشه، زیرا مستقیماً قدرت ما برای تبلیغات رو افزایش میده.
یکی دیگر از جنبه های موفقیت در تبلیغات که میشه از مقالات تبلیغ سالاران کسب کرد، اینه که تبلیغات رو براساس نیازها، علایق و زبان افرادی که میخوایین محصول رو به اونا بفروشین، طراحی کنین. اگر مخاطبان شما پسران نوجوانِ علاقه به اسکیت بورد و موسیقی هیپ هاپ هستن، پیام خودتون رو برای این قشر از افراد جامعه ترتیب بدین. آنچه برای یه گروه از مردم مناسبه، ممکنه در نظر گروه دیگر نامناسب و غیر کاربردی باشه.
اسطوره های تبلیغات همه میگن: «شما باید وقت خود را صرف غرق شدن در فرهنگی کنین که چشم انداز شما رو شامل میشه.» به فیلم هایی که اون قشر از جامعه علاقه دارین نگاه کنین، محبوب ترین مجلات اونارو بخونین، به صحبت های اونا در آسانسور، رستوران و هر جای دیگه ای توجه کنین.
به این صورت، میتونین تصویر بسیار خوبی از نیازهای مخاطبان خود ترسیم کنین. آیا اکثر آنها صاحب سگ هستن؟ پس میتونین در نمونه تبلیغات و بازاریابی خودتون از تصویر سگ استفاده کنین. همه اینها به شما ایده واضح تری میدن که به چه کسی بفروشین و چگونه میتونین به زبان اونا صحبت کنین. علاقه مخاطبان خودتون رو جلب کنین و سعی بر حفظش داشته باشین تا بر انتخاب و رفتارشان تأثیر مثبت بزارین.
هر بسته تبلیغات از قسمت های مختلف تشکیل شده و هر یک از اونا هدفی متفاوتی رو دنبال میکنن و برای موفقیت کلی کمپین ضروری هستن. اگر در یه روزنامه، یه صفحه وب، یه وبلاگ یا هر یه بیلبورد خیابونی باید عنوانی جذاب داشته باشین تا توجهات رو به سمت خودتون جلب کنین. این عنوان باید حاوی پیامی باشه که خوانندگان رو متقاعد کنه که به محصول و خدمات شما نیاز دارن.
همچنین ممکن است یه بخش سؤالات متداول، دستورالعمل های ویژه، اخبار، نقل قول های الهام بخش از افراد مشهور، عکس ها، کارتون ها، نمودارها و جداول طراحی کنین. محدودیتی در مواردی که میتونین در بسته تبلیغاتتون قرار بدین وجود نداره، به شرطی مردم پیام تبلیغ شما رو درک کنن و به آن واکنش نشون بدن. نکته اصلی اینه که مطمئن باشین پیام تبلیغ مانند تیری بر قلب مشتریانتونه.
اگر میخوایین روی رفتار افراد تأثیر بزارین، باید علاقه اونا رو به اندازه کافی جلب کرده و تا پیام خودتون رو منتقل کنین. بنابراین چه کاری باید انجام داد تا آگهی تبلیغاتی شما از هر تبلیغ دیگری متمایز باشه؟
مشخصاً کارهایی وجود دارن که میتوین به صورت فیزیکی انجام بدین. اگر محصول فروخته شده رو داخل پاکت قرار میدین، میتونین از یه پاکت با رنگ روشن و طرح های گرافیکی جالب استفاده کنین، یا جمله هایی رو روی پاکت چاپ کنین که کمی جذاب باشه. وقتی انگشت روی علاقه مخاطب میگذارین، اونا کنجکاون ببینن چی داخل پاکت قرار داره.
اگر یه چیز وجود داره که بزرگان تبلیغات بر روی آن اتفاق نظر داشته و بر آن تأکید کردن، اینه که باید هر چیزی رو در بازاریابی فروش آزمایش کنین. با این فرض که بهترین نتیجه ممکن رو میگیرین، تبلیغات خودتون رو شروع کنین. تصور نکنین کاری که انجام میدین اصلاً کارساز نیست و باید کنار گذاشته بشه. یه تغییر کوچک در عنوان یا رنگی که استفاده میکنین میتونه باعث بشه یه بازنده را به یه برنده تبدیل کنه!
تبلیغ سالاران حاصل پژوهش در زندگی بزرگان تبلیغاته، در اینجا میتونین هر آنچه در باره زندگی و بیوگرافی افراد مشهور تاریخ تبلیغات هست رو جستجو کنین. در مقالات این بخش از سایت هدف تنها تشریح زندگی افراد نیست، بلکه چگونگی رسیدن اونا به جایگاهیه که حقش رو داشتن. با مطالعه مقالات میتونین چشم انداز کسب و کارتون رو بهبود ببخشین و برای آنچه میخوایین برنامه ریزی هدفمند کنین.